În cadrul prezentei platforme, prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este efectuată de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), inclusiv de către unitățile județene, teritoriale ale acesteia cu respectarea dispozițiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), precum și cu respectarea Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare.
Activitatea curentă este realizată în conformitate cu Legea nr.202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), republicată, cu modificările și completările ulterioare, în principal și are în vedere: - Înregistrarea persoanelor în căutarea unui loc de muncă; Informarea şi consilierea profesională; Medierea muncii; Formarea profesională; Stabilirea indemnizației de șomaj; Emiterea dispoziției de repartizare în muncă; Consultanță și asistență pentru începerea unei activități independente; Completarea veniturilor salariale; Stimularea mobilităţii forţei de muncă; Bursa locurilor de muncă; Eliberarea formularelor europene prevăzute de legislația privind coordonarea sistemelor de securitate socială din UE; Stimularea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a şomerilor de peste 45 de ani;5 ani până la pensie; unici sustinători ai familiei monoparentale, de lungă durată/absolvenților/tineri NEET/persoane cu handicap, persoane merginalizate; Subvenționarea elevilor și studenților pe perioada vacanței; Subvenționarea stagiaturii pentru absolvenții de învățământ superior; Stimularea angajatorilor care încadrează în muncă persoane în baza unui contract de ucenicie la locul de muncă;Economie socială; Formarea profesională a personalului propriu;Acordarea de credite în condiții avantajoase;Lucrări în folosul comunității; - Control financiar preventiv propriu; Efectuarea tuturor plăţilor privind drepturile de protecţie socială ce se suporta din bugetul asigurărilor de şomaj, potrivit prevederilor legale în vigoare;Proceduri de achiziții publice;Efectuarea plăţii creanţelor salariale din Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale; -Control măsuri active, îndeplinirea măsurilor și executarea silită a debitelor, Activitatea de Audit public intern; Activitățile juridice, de contencios administrativ și de soluționare a petițiilor; Acreditarea furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării; Toate sistemele și bazele de date IT; Statistică analiza pieței muncii și programe de ocupare; Monitorizare proiecte FSE; Organizarea de evenimente pentru promovarea proiectelor; Gestionarea platformei electronice pentru activităților prin utilizarea tichetelor casnice precum şi după caz alte servicii acordate în condiţiile legii.
Se consideră că prin utilizarea prezentei plaforme în calitate de utilizator vă manifestați consimțământul cu privire la colectarea datelor in conformitate cu prevederile legale, inclusiv dreptul ANOFM de a transmite datele dumneavoastră personale în scopul prelucrării către autorități competente pentru îndeplinirea obligațiilor legale, terți contractați în scopul îndeplinirii unor interese legitime.
Menționăm că ANOFM nu intenționează și nu efectuează sub nicio altă formă transferarea datelor dumneavoastră către alte companii sau societăți pentru activități de marketing sau în alte scopuri. şi că NU intenţionăm transferarea acestor date către o altă companie (societate de marketing)
Datele dumneavoastră cu caracter personal prelucrate sunt, după caz:
Date simple: date de identificare bunuri personale, date de contact, nume prenume email, identificatori acte de identitate, date despre educație, istoric angajări, CV, date despre persoană, familie;
Date financiare: date card cont bancar, istoric plăți, produse și servicii achiziționate, date despre situația financiară și facturi;
Date despre comportament: înregistrări CCTV, evaluarea performanțelor;
Date speciale: date medicale, date despre condamnări.
Prin urmare, furnizarea datelor este necesară derulării relațiilor cu ANOFM și unitățile sale teritoriale în condiții legale, iar în lipsa consimţământului dumneavoastră, instituția nu poate derula operațiunile specifice activității sale. Orice cerere sau sesizare în legatură cu prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal va fi transmisă în scris la sediul ANOFM sau la sediul AJOFM-ul din localitatea de reședință.
Vă informăm că vă puteți exercita drepturile prevăzute de către Regulamentul nr.679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, precum:
Dreptul de acces la date: orice persoană vizată are dreptul de a obține de la ANOFM sau unitățile teritoriale, la cerere (în mod gratuit, pentru o solicitare pe an), confirmarea faptului că datele sale personale sunt sau nu sunt prelucrate de acesta, precum și următoarele informații: 1. referitoare la scopurile prelucrării, categoriile de date avute în vedere și destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le sunt dezvăluite datele; 2. comunicarea într-o formă inteligibilă a datelor care fac obiectul prelucrării, precum și a oricărei informații disponibile cu privire la originea datelor; 3. asupra principiilor de funcționare a mecanismului prin care se efectuează orice prelucrare automată a datelor care vizează persoana respectivă; 4. privind existența dreptului de intervenție asupra datelor și a dreptului de opoziție, precum și condițiile în care pot fi exercitate; 5. asupra posibilității de a consulta registrul de evidență a prelucrărilor de date cu caracter personal, de a înainta plângere către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), precum și de a se adresa instanței pentru atacarea deciziilor ANOFM si/sau unitățile județene în conformitate cu dispozițiile legale.
Dreptul de intervenție asupra datelor: orice persoană vizată are dreptul de a obține, în mod gratuit, de la ANOFM sau unitățile județene, printr-o cerere adresată în formă scrisă, datată, semnată și înregistrată, următoarele: 1. rectificarea, actualizarea, blocarea sau ștergerea datelor a căror prelucrare nu este în conformitate cu prevederile legale, în special a datelor incomplete sau inexacte; 2. transformarea în date anonime a datelor a căror prelucrare nu este conformă cu prevederile Regulamentului nr.679/2016; 3. notificarea către terții cărora le-au fost dezvăluite datele, dacă această notificare nu se dovedește imposibilă sau nu presupune un efort disproporţionat față de interesul legitim care ar putea fi lezat.
Dreptul de opoziție: persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment, printr-o cerere adresată în formă scrisă, datată, semnată și înregistrată la ANOFM sau unitățile județe de care aparțineti, din motive întemeiate și legitime legate de situația sa particulară, că datele care o vizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în care există dispoziții legale contrare. În caz de opoziție justificată, prelucrarea nu mai poate viza datele în cauză. Persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit și fără nici o justificare, ca datele care o vizează să fie prelucrate în alt scop decât cele menționate mai sus, în numele operatorului sau al unui terț, sau să fie dezvăluite unor terți într-un asemenea scop.
ANOFM și/sau AJOFM-ul respectiv este obligat(ă) să comunice persoanei vizate măsurile luate, precum și, dacă este cazul, numele terțului căruia i-au fost dezvăluite datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată, în termen de 30 zile de la data primirii cererii.
Dreptul de a vă adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau justiției, pentru apărarea oricăror drepturi garantate de Regulamentul nr.679/2016, care v-au fost încălcate.
ANOFM sau AJOFM-ul de care aparțineți sunt obligate să comunice informațiile solicitate, în termenul prevăzut de dispoziţiiLe legale.
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ este Operator de date cu caracter personal nr. 497.
Date de contact: Str. Avalanşei, nr. 20-22, Sector 4,
București Tel.: +4 021 303 98 31; Fax: +4 021 303 98 38